Läsarfråga!

Kan du inte skriva lite om linjen Djurvård? 

- Är det en LÄRORIK linje att gå, om man gillar djur?
- Vad kan man bli efter gymnasiet?
- Är det mycket plugg och krav?
- Måste man hålla på med ormar t.ex? :(


Svar: Jo visst kan jag det!
Det är en väldigt lärorik och bred linje om du gillar djur. Du får läsa om precis allt och sedan får du välja inriktning
( häst, hund och djurpark.)
Efter gymnasiet är du utbildad djurvårdare men du kan ju även läsa vidare till t.ex. hästskötare, hundförare, hundpsykolog osv.
Det är ganska mycket plugg och rätt höga krav men det är det ju på de flesta linjer?
Du måste inte hålla på med ormar men du måste läsa om dem. Ingen är tvingad i att ta i ett djur man är rädd för men för att få godkänt ska du veta hur man hanterat dem och hur deras livsmiljö och sånt ser ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaren! Nu känner jag att jag valde rätt :) jag tvekade lite innan jag ställde frågorna men nu är jag säger. Ser fram emot att börja i höst :D

2010-05-24 @ 17:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Modeblogg