-




Jag har alltid varit fascinerad av rymden. Rymden har alltid skrämt mig men samtidigt gjort mig så nyfiken. Vad finns där ute ? Finns det fler människor där ute som lever exakta liv som oss? Är rymden verkligen oändlig? Alltså alla dessa frågor driver mig till vansinne..
Sitter jag lite för länge och tittar på stjärnhimlen och maler alla dessa obesvarade frågor i huvudet gång på gång så drabbas jag av panik när jag helt plötsligt inser hur liten jag är.
Att något så stort som en planer överhuvudtaget kan existera.
Det kallar jag skräck blandad förtjusning.
Eller vad säger ni?♥

Bildkälla.

Kommentarer
Postat av: My

Håller verkligen med! Jag blir verkligen helt snurrig när jag dragit i gång frågorna. Så nu försöker jag bara acceptera att vi inte kan ta reda på allt. Men jag vill så gärna veta vad som finns utanför rymden? Det kan ju inte bara ta slut... eller?

2010-09-20 @ 22:56:44
URL: http://myvestlund.blogg.se/
Postat av: sanna

så känner/tänker vi nog alla ibland :)

2010-09-21 @ 09:50:09
Postat av: Malin - En musikblogg

samma här:)

2010-09-21 @ 13:17:15
URL: http://mallemusic.blogg.se/
Postat av: Robin

Rätt stora frågor. Men jag är rätt övertygad om att vi inte är ensamma i universum. Rent matematiskt så talar det för det ialla fall. Sedan biten om rymden/universum är oändligt. Det har inte äns forskarna själva kommit fram till. Finns bara teorier, inget som går att bevisa i praktiken än så länge. För som en del säkert vet så har vi bara utforskat ungefär 3-5% av universum (om det nu äns stämmer, då det är baserat på ungefärliga beräkningar utav rymdens EGENTLIGA storlek).



En sak är dock 100% säkert. Om vi INTE börjar lägga krut på att utforska universum/rymden och börjar kolonisera rymden. Då är vi dödsdömda som art. Hårt, men så är det.



Så om vi gav fan i allt vad krig och skit heter och lägger pengarna på rymden istället så vore jag (och många andra) väldigt glada.



Ha en bra dag, cheers.

2010-09-22 @ 10:41:40
URL: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Homestylist

Fin rymdbild!

2010-09-22 @ 19:23:25
URL: http://homestylist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Modeblogg